بخش جراحی عروق بیمارستان نمازی شیراز

0
1313

بخش جراحی عروق و اندووسکولار در دانشکده علوم پزشکی شیراز سالهای زیادی بصورت ادغام شده با بخش جراحی عمومی بوده است، بطوریکه تعدادی از تخت های بخش جراحی عمومی به بیماران جراحی عروق اختصاص می یافت و متخصصان جراحی عروق همچون جناب دکتر امیر جاهد که از پیشکسوتان بزرگ جراحی عروق در دانشگاه پهلوی شیراز بودند بیماران خود را در کنار سایر بیماران جراحی عمومی بستری می نمودند.

در طی آن سال ها با وجود جراحان فوق تخصصی در هر رشته و همچنین وجود تعداد قابل ملاحظه ای از بیماران مختص هر رشته شامل جراحی های ریه و قفسه صدری و جراحی های اندوکرین و جراحی های عروق و اندووسکولار همانند شهر تهران، توافقی مبنی بر مجزا نمودن بخش ها به بخش های فوق تخصصی نبوده است و تمامی بیماران در قالب بخش جراحی عمومی پوشش داده می شدند.

در سال ۱۳۹۱ بخش جراحی عروق به صورت مستقل با همت جناب آقای دکتر حسین حجتی و به ریاست ایشان در بیمارستان نمازی شیراز راه اندازی شد. از آن زمان این مرکز به آموزش دستیاران فوق تخصصی جراحی عروق پرداخته است، بطوریکه تا کنون ۶ جراح فوق تخصص عروق از این مرکز فارغ التحصیل شده و هم اکنون نیز ۳ دستیار فوق تخصصی در حال تحصیل و آموزش در این مرکز می باشند.

لازم به یادآوری است که اولین واحد وسکولار لب در سال ۱۳۹۱ در بیمارستان نمازی شیراز راه اندازی شد و اعمال بالون آنژیوپلاستی و سمپاتکتومی توراکوسکوپیک برای اولین بار در شیراز انجام شد.

Print Friendly, PDF & Email

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید