بخش جراحی عروق بیمارستان گلستان اهواز

0
3707

بخش جراحی عروق اهواز در بیمارستان گلستان که بزرگترین مرکز جنوب غرب کشور با ۸۰۰ تخت فعال است و بیشترین خدمات را به بیماران ترومایی میدهد قرار دارد. از سالها قبل اعمال جراحی عروق توسط اساتیدی که بیشتر بعنوان جراح عروق شناخته شده‌اند انجام میشده است. دکتر کشفی سالیان متمادی به درمان بیماران عروقی پرداخته اند و دکتر کامران احتشام نیز که در استان بعنوان جراح عروق شناخته می شدند چندین سال در مراکز دانشگاهی و خصوصی درمان بیماران عروقی را انجام داده اند.

اما شکل گیری بخش جراحی عروق اهواز بصورت متمرکز پس از بازگشت دکتر سید منصور عالمشاه از دوره تکمیلی انگستان شکل گرفت و در بخش جراحی عمومی چند تخت برای بیماران عروق مشخص و جدا شد. در سال ۱۳۸۲ دکتر حسین مینایی دوره تکمیلی را در بیمارستان طالقانی تهران گذراند و بعنوان جراح عروق فعالیت خود را آغاز نمودند.

در سال ۱۳۹۰ بعد از اتمام دوره فلوشیپی دکتر ایرج نظری (از بیمارستان سینا تهران) علاوه بر اقدامات جراحیهای عروق با تهیه یک دستگاه سی‌ارم انژیوگرافی اعمال اندووسکولار نیز شروع شدند و در سال ۱۳۹۵ دکتر سید مسعود موسوی پس از فارغ‌ التحصیل شدن از دانشگاه شیراز به جمع گروه پیوستند و در همان سال بخش جراحی عروق مستقل با ۲۰ تخت و چهار تخت مانیتور دار برای بیماران پر خطر راه اندازی شد و اولین دستیار فوق تخصصی بخش پذیرفته شد.

این بخش تا کنون دو نفر فارغ‌ التحصیل فوق تخصص جراحی عروق و سه فلو در حال تحصیل دارد. از ابتدای همان سال اتاق vascular lab نیز در بخش راه‌اندازی شد و در سال ۱۳۹۷ با خریداری و نصب یک دستگاه انژیوگرافی محیطی در کنار اتاقهای عمل بصورت کت لب و نیز اتاق عمل هیبرید مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

Print Friendly, PDF & Email

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید