تغییر سبک زندگی جهت پیشگیری از بیماریهای عروقی

0
54

توجه: این مقاله صرفا برای افزایش آگاهی بیماران بوده و به هیچ عنوان جهت ارائه مشاوره پزشکی تخصصی نمی باشد. لذا انجمن جراحان عروق ایران نمی تواند مسئولیت هر گونه ضرر و زیان ناشی از استفاده از این اطلاعات را در روند درمان بیماران بپذیرد. لازم است در تمام موارد بیماران با یک جراح عروق مشورت نمایند و مطابق دستورات ایشان عمل نمایند.

آیا میدانید که ورزش بیشتر، امید به زندگی شما را بالا می برد؟

اینجا چند مورد از فواید ورزش را ذکر میکنیم:

  • کاهش بسیاری از بیماریهای مزمن مثل بیماریهای قلبی، دیابت نوع ۲، سکته و بعضی از انواع سرطانها
  • ارتقا اعتماد به نفس، خلق، کیفیت خواب و انرژی
  • کاهش خطر استرس، افسردگی، آلزایمر و دمانس
  • و البته بهبود وضعیت عروق شما

توصیه ورزش برای همه بزرگسالان به صورت ۱۵۰ دقیقه (دو ساعت و سی دقیقه) ورزش هوازی ملایم در هفته به اشکال زیر است:

  • پیاده روی سریع
  • ورزش در آب
  • دوچرخه سواری در سطح صاف
  • بسکتبال
  • تنیس دو نفره
  • اسکیت سواری
  • والییبال
  • ورزشهای کششی حداقل دو بار در هفته که شامل همه عضلات مهم باشد (ساق – لگن – کمر – شکم – قفسه سینه – شانه – بازو) مثل بیل زدن، دراز و نشست، یوگا، وزنه برداری

اگر احساس توانایی بیشتری دارید، میتوانید ورزشهای سنگین تر با زمان کمتر (حدود صد و پنجاه دقیقه در هفته) را انجام دهید؛ مثل:

  • دویدن
  • شنای سریع
  • دوچرخه سواری در سربالایی ها
  • تنیس تک نفره
  • فوتبال
  • پریدن از موانع
  • انواع ورزشهای هوازی
  • ژیمناستیک

توجه داشته باشید که در صورت داشتن هر نوع بیماری زمینه ای، ابتدا با پزشک خود مشورت کنید.

Print Friendly, PDF & Email

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید